Go Back

BRIO återkallar Hammarskallra

BRIO Soft Hammer

BRIO återkallar alla exemplar av leksaken Hammarskallra. Träringarna på hammaren kan spricka och ge upphov till smådelar som kan vara farliga för små barn. Det finns inga rapporter om att någon kommit till skada av produkten men alla uppmanas att lämna in den hos sin lokala återförsäljare.

BRIO:s Hammarskallra, med artikelnummer 30423, återkallas efter att det framkommit att det finns risk att de gröna och gula träringarna kan spricka och ge upphov till smådelar som kan vara farliga för små barn.

Det viktigaste för BRIO är, och har alltid varit, säkerheten. Vi har därför beslutat att återkalla samtliga exemplar av Hammarskallran och uppmanar alla som har produkten att lämna den hos deras lokala återförsäljare. Naturligtvis kommer alla kunder att kompenseras, säger Hendrik Zimmer, Marknadschef BRIO.

Det finns inga rapporter om att någon skadats av leksaken.

Vi beklagar att våra kunder har fått produkter som inte har hållit den höga kvalitén som de kan förvänta sig. Vi undersöker nu noggrant hur vi kan förbättra våra processer och rutiner, säger Hendrik Zimmer.

BRIO återkallar nu Hammarskallran från alla led. Exemplaren som fanns i lager har redan stoppats. Kunder som köpt Hammarskallran uppmanas att lämna in den hos sin lokala återförsäljare eller skicka sitt exemplar till BRIO.

För med information kontakta:
Hendrik Zimmer, Marknadschef BRIO